marți, 5 mai 2009

Publicul online si influenta lui asupra Mass - Mediei traditionale

Internetul a fost implementat in toate Mass-Media, iar publicul aflat online are o influenta majora in stabilirea ierarhiilor stirilor din cadrul unui buletin de stiri TV sau radio, sau ierarhiilor din pagina de ziar in functie de importanta stirilor. Astazi, redactorii de stiri  se implica direct, prin intermediul Internetului, interactionand cu ascultatorii, telespectatorii si cititorii lor. Acestia au transpuns feedback-ul primit de la publicul lor tinta de pe Internet, in Mass-Media traditionale. Din acest fapt rezulta ca Mass-Media traditionale sunt fortate de public sa se tabloitizeze si sa puna in cap de lista stiri derizorii.
Pana la urma nu democratia este vinovata pentru diversificarea presei sau toate probleme care intervin in viata sociala si/sau politica, ci alegerile facute de public, alegeri pe care Mass-Media au trebuit sa le respecte si sa le transpuna pe “sticla”. Mass-Media incearca sa … democratizeze doleantele publicului, intrebandu-l ce-si doreste sa citeasca, vada, asculta pe diferite canale de comunicare in masa. Din pacate, publicul nu este indeajuns de matur incat sa aleaga subiecte serioase, de interes general, si care sa nu cada in derizoriu.

Ce e de facut? Sa se accepte influenta publicului, care face "trafic" pe anumite site'uri cautand diverse subiecte si sa se transpuna acest lucru in presa traditionala? Sau... sa inceapa Mass Media un proces de "educare" a audientei sale, prin inocularea propriilor valori si preferinte.

Internetul a devenit incet dar sigur un mijloc influent de comunicare, propaganda, informare, vanzare etc. Printre beneficiarii de seama ai noului val New Media de comunicare virtuala, au fost politicienii. Si iata ca incepem sa avem de-a face cu un offline devenit aproape in totalitate un online eficient. Daca acum cativa ani, ideea unui blog/site de politician/partid politic parea mai mult decat avangardista, acum intrarea si mentinerea in politica depinde, la nivel simbolic, de mentinerea unei legaturi constante cu electoratul pe cale virtuala.  Astfel, el  ramane, cel putin online, prezent in atentia publicului sau, pe un blog / site. E benefic? Desigur! Pentru ca blogul e un instrument important, care ne recomanda. Ne defineste si poate fi un punct de start in toate.

Situatia viitoare se intrevede cam asa: cititorii se vor muta catre online. Consumatorii de presa nu mai sunt la fel de interesati de sursa informatiilor, preferand internetul unde gasesc  cam tot ce ii intereseaza. Practic nu conteaza cine spune, ci ce spune. Informatia este importanta prin simplul fapt ca exista si poate fi consumata.

Daca in lumea reala exista reguli, in cea virtuala consumatorii au senzatia unei libertati nelimitate...de ceea se va converti, in timp, in alegerea primara de exprimare si informare!

Pana cand lumea virtuala va acapara Media traditionala...

take care of your first page!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu